Беларуская літаратура

Беларуская літаратура

28.05
ЛІТАРАТУРНАЕ ЧЫТАННЕ
ТЭМА: Ф. Рамашка "Слёзы лілеі", Паводле Цёткі "Гутарка асоту з крапівою". М. Дукса "Развітаемся, званок!". Абагульняльны урок.


На ўроку ты

  •  пазнаёмішся з творамі пра лета, пра школу.
  •  1. Моўная размінка.
Патрэніруйся на трэнажоры.  

                         
                         

2. Слоўнікавая праца.
Праглядзі прэзентацыю. Запомні словы, якія будуць сустракацца у апавяданнях і вершах.
          
3. Фама Рамашка "Слёзы лілеі".
Прачытай апавяданне Фамы Рамашкі "Слёзы лілеі" на с.120, 121, адкажы на пытанні, выканай заданні на с. 66 - 67 рабочага сшытка. 

4. Паводле Цёткі "Гутарка асоту з крапівою". Выканай заданні да казкі ў рабочым сшытку на с. 68.
Прачытай казку на с. 122, 123, адкажы на пытанні.
5. Адгадай загадкі пра школу.

Школьныя загадкі


6. Ніна Галіноўская "Дораць дзеці лету ўсмешкі". Мар'ян Дукса "развітаемся, званок".

Прачытай выразна вершы на с. 124, 126, адкажы на пытанні, выканай заданні ў рабочым сшытку на 69, 70.
7. Абмяркуй прачытанае на с. 127 - 129 падручніка.
  
             

26.05

      ЛІТАРАТУРНАЕ ЧЫТАННЕ
ТЭМА: К. Каліна. «Чэрвень і Сонейка»; І. Муравейка. «Колеры года»


На ўроку ты 
  • пазнаёмішся з творамі пра лета Клаўдзіі Каліны "Чэрвень і сонейка",  Івана Муравейкі "Колеры года".
Моўная размінка.
Чэрвень. Чарнеюць чарніцы, i чырванеюць суніцы.
  • Прачытай моўчкі 3 разы.
  • Прачытай шэптам.
  • Прачытай  з клічнай інтанацыяй.
  • Прачытай з пытальнай інтанацыяй.

Прачытай назву раздзела с. 113, разгледзь малюнкі, прачытай скарагаворкі.
  • Прачытай назву урока, с. 114. Як разумееш гэтую назву?
  • Выканай заданні №1, №2, №3 у рабочым сшытку на с. 63, 64, запомні значэнне беларускіх слоў, якія сустэнуцца ў апавяданні.
  • Прачытай тэкст "Чэрвень і сонейка" К. Каліны, с. 114-116.
  • Адкажы на пытанні 1-4, с. 116.
  • Выканай заданне №4, с. 64, 65 рабочага сшытка.
  • ПРАВЕР СЯБЕ.
  • Адкажы на пытанні віктарыны.
Віктарына


  • Выканай заданне №1 на с. 65 рабочага сшытка. Запомні словы.
  • Прачытай верш Івана Муравейкі "Колеры года", с. 117-118. 
  • Адкажы на пытанні 1-7, с. 118.
  • Выканай заданне №2 на с. 66 рабочага сшытка.
  • ПРАВЕР СЯБЕ.
  • Злучы радкі верша ў адпаведнасці са зместам.


            

21.05
ЛІТАРАТУРНАЕ ЧЫТАННЕ
ТЭМА:  М. Даніленка "Чароўнае слова". Абагульняльны ўрок.

На ўроку ты
  • пазнаёмішся з творам Міхася Даніленкі "Чароўнае слова"
  • замацуеш веды веды па раздзелу "Сям'я - прытулак дабрыні" 
1.Моўная размінка.
Патрэніруйся ў хуткім чытанні. Выберы беларускую мову. Калі будзеш складаць словы, паміж словамі прабел - рысачка. 
Уключы экран.

                               Патрэніруйся на трэнажоры.  

                         
                         

2. Слоўная работа.
Р. сш. - с. 56, пр. 1 (перакладзі на рускую мову). С. 57, пр. 2 гульня "Знайдзі пару".
3. Прачытай. С. 108 падручніка.
Прачытай прыказкі, адкажы на пытанні.
4. М. Даніленка "Чароўнае слова"
Прачытай пераклад слоў з беларускай мовы на рускую мову на с. 57 рабочага сшытка. Запомні. Гэтыя словы з  апавядання М. Даніленкі "Чароўнае слова"
Прачытай апавяданне на с. 108 - 110, адкажы на пытанні на с. 110 - 111. 
Перачытай яшчэ раз апавяданне.
Выканай заданні ў рабочым сшытку на с. 57 -59.
5. Правер сябе.
Абмяркуй прачытанае  на с. 111, 112 падручніка.
                       
                 



19.05
ЛІТАРАТУРНАЕ ЧЫТАННЕ
ТЭМА:  І. Муравейка. «Праўнук Перамогі»

На ўроку ты
  • пазнаёмішся з творам Івана Муравейкі "Праўнук Перамогі".
1. Моўная размінка.

    Нам хораша ў нашай краіне.

    Жыві, Беларусь, прыгажэй! 

    (Hiнa Галіноўская)

    Прачытай скорагаворку, выразна вымаўляючы кожнае слова. 
    Прачытай моўчкі 3 разы.
    Прачытай шэптам.
    Прачытай  хутка.
    Прачытай з клічнай інтанацыяй.

    За што мы любім сваю Радзіму?

    Цi заўсёды на Беларусі было мipнa i спакойна?



    2. Прачытай.
    Прачытай дыялог Васілінкі i Лянка на с. 104. 
    Хто з вашых сваякоў ваяваў? Раскажы.
    3. Слоўная работа.
    Р. сш. - с. 55. Прачытай назву і аўтара верша. Перакладзі словы з беларускай мовы на рускую мову.
    4. Верш І. Муравейкі "Праўнук Перамогі"
    Прачытай верш "Праўнук Перамогі" Івана Муравейкі, с. 105-106.
    Адкажы на пытанні, с. 106.
    Выканай  заданні №1, 2 на с. 55 рабочага сшытка.
    5. Рубрыка "Азбука ветлівасці".
    Прачытай рубрыку "Азбука ветлівасці"с. 106.
    Чаму мы павінны заўсёды помніць пра подзвіг ветэранаў?


    Прачытай вершаваныя радкі,  с. 106, 107.
    За што трэба пакланіцца ветэранам?

    6. Атрымай інфармацыю, як захоўваецца памяць пра воінаў і мірных жыхароў  нашай мясцовасці, што загінулі ў вайну.
    Праглядзі відэаролік. Запомні назвы вуліц.

             
     Вуліцы герояў - вызваліцеляў горада Ваўкавыска.



    Помнікі.
            


       



    Зорачка на карце Ваўкавыскага  раёна -  інтэрактыўная  карта  помнікаў героям Вялікай Айчыннай вайны

                              
    7. Р. сш. - с. 56, заданне №3 выканай пісьмова.

                             
                    


    14.05
    ЛІТАРАТУРНАЕ ЧЫТАННЕ
    ТЭМА: А. Якімовіч Што любіць бабуля?” Ул. Мацвеенка “Трускалкі”, В. Ткачоў “Як сон знайшлі”

    На ўроку ты 
    • пазнаёмішся  з творамі Алеся Якімовіча Што любіць бабуля?”, Уладзіміра Мацвеенкі “Трускалкі”, Васіля Ткачова “Як сон знайшлі”.
    Хвілінка чытання.
    • Прачытай на флэш-картцы верш: моўчкі 3 разы, шэптам, сваім родным услых.
    • Прачытай словы, перакладзі на беларускую мову.
    • Прачытай загадкі, адгадай іх.
    •  Прачытай размову Васілінкі і Лянка на с.97. 
    • А вы ведаеце, што любіць ваша бабуля?
    • Гульня "Знайдзі пару" у рабочым сшытку на с. 52, пр. 1 
    • Прачытай апавяданне "Што любіць бабуля?". Адкажы на пытанні на с. 98.
    • Выканай заданне ў сшытку на с. 52

    Віктарына 





    • Прачытай загадку на с. 99, адгадай яе.
    • Прачытай верш "Трускалкі", с. 99-100.
    • Выканай заданні да верша ў рабочым сшытку на с. 52
    • Гульня "Выпраў памылкі"


              Выканай заданні да апавядання  В. Ткачова "Як сон знайшлі" на с. 53 рабочага сшытка.
              Прачытай апавяданне В. Ткачова «Як сон знайшлі» на с.101-103.
    • Знайдзі адказы на пытанні на с. 103.
    • Прачытай сказы на флеш-картцы, пастаў іх ў парадку ўжывання ў апавяданні. Правер сябе.

    Перачытай апавяданне В. Ткачова "Як сон знайшлі"
    Выканай заданні на с. 54 рабочага сшытка.












  • Размясці пункты плана па парадку.


    • Пераказ твора «Як сон знайшлі?». Выкарыстай складзены план.



    12.05
    ЛІТАРАТУРНАЕ ЧЫТАННЕ
    ТЭМА: Г. Каржанеўская "Памочніца", Л. Рублейская "Мышка Пік-Пік прыбіаре норку".


    На ўроку ты
    • пазнаёмішся з творамі Г. Каржанеўскай "Памочніца", Л. Рублейскай "Мышка Пік-Пік прыбірае норку".

    Хвілінка чытання.
    • Выберы скарагаворку. Навучыся чытаць правільна, гучна, хутка.
    • Прачытай размову Лянка і Васілінкі, с. 91. Адкажы на пытанні.
    • Выканай заданне №1 на с. 49 рабочага сшытка.
    • Прачытай верш "Памочніца", с. 92. Ці адпавядае назва верша яго зместу?
    • Адкажы на пытанні на с. 93 падручніка.
    Выканай заданні ў  Р. сш. - с. 49













  • Растлумач сэнс прыказак.
  • Дзе рукі і ахвота — там вялікая работа.

    Акуратная работа акуратных людзей любіць.


    • Разгледзь малюнак на с. 93. Як ты думаеш, пра што будзе твор?
    • Перакладзі словы, якія сустрэнуцца ў казцы,  з беларускай на рускую мову.
    • Прачытай урывак з казкі-аповесці «Мышка Пік-Пік npыбipae норку», с. 94-96.
    • Адкажы на пытанні на с.96 падручніка.
    • Выканай заданніў Р. сш. - с. 50 - 51.
    • Адкажы на пытанні віктарыны.


    Выразнае чытанне твораў: Г. Каржанеўская "Памочніца", с. 92-93,  Л. Рублеўская "Мышка Пік-Пік прыбірае норку", с. 94-96 .


                                                                      


    07.05
    ЛІТАРАТУРНАЕ ЧЫТАННЕ
    ТЭМА: Т. Кляшторная. «Дзіцячыя мары». В. Гарбук. «Незнарок і знарок».

    На ўроку ты
    • пазнаёмішся з творамі Т. Кляшторнай "Дзіцячыя мары", В. Гарбука "Незнарок і знарок".
    Хвілінка чытання.
    • Устаў прапушчаныя літары ў верш. Правер сябе. Навучыся чытаць верш.
    • Прачытай і адгадай загадку. 
    • Дапоўні пасловіцы. Правер сябе. 

    • Прачытай назву раздела. Падумай, на якую тэму будуць творы ў гэтым разделе?
    • Прачытай тэму ўрока, загадку на с. 84.
    • Аб чым марыце вы?
    • Запомні , як гучаць словы па беларуску. Выканай заданне ў Р. сш. на с.46
    • Прачытай верш Тадзіяны Кляшторнай "Дзіцячыя мары", с. 84-85. 
    • Пра што марылі дзеці? 
    • Чаму ўсе згадзіліся з Мілай?
    • Адкажы на пытанне №4, с. 85.
    • Адкажы на пытанні віктарыны.

    • Гульня "Знайдзі пару" - с. 47, №1 у Р. сш.
    • Прачытай апавяданне Вісарыёна Гарбука "Незнарок і знарок", с.85-89.
    • Растлумач назву апавядання.
    • Адкажы на пытанні 2-5, с. 89.
    • Выканай заданні ў рабочым сшытку на  с.47,48
    • Складзі малюнкавы план.

    • Прачытай і запомні ветлівыя словы прабачэння с. 90.

    Выкарыстай малюнкавы план і падрыхтуй падрабязны пераказ твора Вісарыёна Гарбука "Незнарок і знарок", с.85-89.







    05.05
    ЛІТАРАТУРНАЕ ЧЫТАННЕ
    ТЭМА: Пазакласнае чытанне "Вясна ідзе, вясне дарогу!"




    На  ўроку ты 
    • пазнаёмішся з творамі беларускіх пісьменнікаў аб вясне.
    • Прачытай словы, прапанаваныя Вясной, якія можна пачуць у лесе: вочкамі, шэптам, з клічнай інтанацыяй.

    Дзінь-дзінь-дзінь — звіняць ледзяшы!
    Цінь-цінь-цінь — цінькаюць сінічкі!
    Буль-буль-буль — забулькаў ручай!
    Стук-стук-стук — стукае дзяцел!
    Вясна ідзе! — гукае мядзведзь!
    • Вясна падрыхтавала для вас вясновыя загадкі. Навучыся іх чытаць і загадай сваім родным.

      • Пазнаёмся  з пісьменнікам і яго вершам. 
      Няўжо вясна?
      Іван Муравейка

      — Вясна, вясна! — крычаць шпакі.
      — Дзе? Дзе? — пытаюць ручайкі.
      — Бяжым, мо стрэнем ля ракі!..
      — Няўжо вясна? Адкуль? Калі? —
      Здзівіўся парастак малы,
      Не ўседзеў, выскачыў з          зямлі.
      •  Пра што гэты верш? Якія прыметы паведамляюць аб тым, што вясна прыйшла? 
      • Знаёмся з новым аўтарам і яго творам.
      • Ге­надзь АЎ­ЛА­СЕН­КА
                                          Генадзь Пятровіч  Аўласенка

                                            
      Прачытай апавяданне Г. Аўласенка "Ганарлівая кветачка". Выканай заданні у сшытку (с.42 - 44)




      Знаёмся з новым аўтарам і яго творам.

                             Паўлюк Прануза

      Прачытай выразна верш П. Пранузы "Я вясну малюю", выканай заданні ў сшытку (с. 45,46)


      Дадаткова

      Пазнаёмся  з пісьменнікам і яго творам.


      Гульня "Слоўнік вясны"
      • Паспрабуй перакласці словы на рускую мову, правер сябе з дапамогай флэш-картак.

      Тэма наступнага пазакласнага чытання «Сям’я — прытулак дабрыні».

      Эдзі Агняцвет. «Маме».
      Расціслаў Бензярук. «Малінавы чай».
      Вера Вярба. «Матуліны рукі».
      Ніна Галіноўская. «Бабуліна песня», «Камп’ютаршчык», «Песня для мамы».
      Яніна Жабко. «Самы любы мой дзянёк».
      Васіль Жуковіч. «Свая дапамога».
      Клаўдзія Каліна. «Кампот».
      Уладзімір Ліпскі. «Цацкі».
      Іван Муравейка. «Адно яечка на дваіх».
      Таццяна Мушынская. «Цяжка быць дарослым».
      Міхась Пазнякоў. «Садзім алею».
      Алесь Пісьмянкоў. «Бабчыны дранікі».
      Паўлюк Прануза. «Маміны рукі», «Сам».
      Яўген Радкевіч. «Хто самы моцны?».
      Міхась Рудзішкін. «Свята Перамогі».
      Даір Слаўковіч. «Разумны аловак».
      Пятро Сушко. «Зязюля».
      Васіль Ткачоў. «Незвычайны дыктант».

      Васіль Хомчанка. «Апельсін», «Мама», «Гузік».





       30.04           

      Тэма:  Я. Пархута "Птушыны інтэрнат"


      На ўроку ты:
      • пазнаёмішся з апавяданнем Яраслава  Пархуты "Птушыны інтэрнат".
      Хвілінка чытання.
      • Сабяры словы скарагаворкі па-парадку. Навучыся чытаць правільна і выразна. 

      • Паспрабуй назваць птушак, паказаных на флэш-картках. Правер сябе. Навучыся чытаць назвы птушак. Знайдзі ў кожным слове новае слова, якое схавалася.
      Flash Card Deck created by Алла Ляхович with GoConqr
      • Кожная птушка мае свой непаўторны голас, выдае розныя гукі. 
      • Выканай гульнявое практыкаванне і злучы парамі словы - назвы птушак з адпаведным спалучэннямі літар - галасоў, якія чуем ад птушак.

      • Паглядзі, якое пасланне даслала вам Вясна. Назаві прыметы вясны, паказаныя ў відэароліку.
      • Прачытай словы Максіма Танка на с. 75. Як ты іх разумееш?
      • Прачытай загадку на с. 75. Па якіх словах  пазналі бусла.
      • Сёння ты пазнаёмішся в апавяданнем Яраслава Пархуты "Птушыны інтэрнат",
      • Прачытай тлумачэнне слоў у падручніку на с. 75.
      • Перакладзі словы, якія сустрэнуцца ў  апавяданні, на беларускую мову.
      Flash Card Deck created by Алла Ляхович with GoConq

      • Выканай заданне №1 у рабочым сшытку -с. 40
      • Прачытай апавяданне на с. 76-78.
      • Адкажы на пытанні да твора на с. 78.
      • Папрацуй у сшытку на с. 40,41.
      • Прачытай яшчэ раз апавяданне.
      • Успомні змест твора, размясці пункты плана, назвы частак тэксту, па-парадку.

      • Перакажы апавяданне.
      • Д/З - пераказ апавядання Я. Пархута "Птушыны інтэрнат"



                                          







      23 красавіка

      Размяркуй птушак на дзве групы
      клікні па ссылцы //learningapps.org/display?v=pvyk7mjbc20


      Комментариев нет:

      Отправить комментарий